tisdag 13 april 2010

12 burpees/boxjump + 7 OHS m endast stången 8 varv

Otroligt härligt att öppna den tunga stora dörren till Nordic och trycka upp den "lite lätt".
Redan på tunnelbanan kändes det som om jag skulle få en bra start på min dag.
Med riktigt ordentlig träning.

Lite teknikträning på hang power clean (tror jag det hette...) med tekniktips utav Jenny och Mads.
Nja, skall nog bli bra.

Mads gav mig sedan:
12 burpees/boxjump och 7 OHS.
8 varv.
Själva övningarna var OK, dock så var konditionen ej OK. Luften kom liksom inte ner till lungorna, sådär som det känns när det är riktigt jobbigt :)
23 minuter, dåligt men kan ju då bara bli bättre.

Lite teknikträning på muscle ups.
Den övningen måste jag ju bara klara klara av en dag.
Även om jag blev rätt sur inombords att jag ej klarade på första (tålamod...) så tror jag att det kan vara möjligt.
Fick många bra tips på tekniken utav Rickard som jag mentalt håller på att mata in.
Tänk, tänk, tänk (i vilket program säger de så...? :))
Han drog sig själv upp så smidigt och imponerande... Se och lär.

1 kommentar:

  1. Du kommer utan tvekan att sätta din första muscle up inom en mycket snar framtid! Du var hur grym som helst!
    Super kul att du kommer er och tränar med oss!

    //Mads

    SvaraRadera